Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Vi har ingen minimiorder. Däremot måste man vara 18 år för att göra en beställning. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att göra en beställning.

Priser
Moms ingår i priset med f n 25%.

Leverans
Vi leverar varorna inom EU, Norge och Island.

Betalningsalternativ
Förskottsbetalning
Du betalar in pengarna i förväg på vårt bankgirokonto. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via e-post hur du går tillväga. Om betalning ej inkommit sju dagar efter beställning annulleras ordern. (Räkna med någon dags extra leverantid om du väljer förskottsbetalning).

Faktura
Förutsättning för att få handla mot faktura är att du är över 18 år, svensk medborgare (svenskt personnummer) och inte har några betalningsanmärkningar. Adressen du anger måste vara samma adress som den du är folkbokförd på. Vi skickar produkterna mot efterkrav med betalningsvillkor på 10 dagar.

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 1-3 arbetsdagar.

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket eller brev. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Kostnad för postens frakt tillkommer.

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt plusgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Innan du skickar varan i retur måste du skicka in följande information via mail: Ordernummer, namn och ditt telefonnnr. E-postadressen är vackragruppen@lemtech.se  
Ett krav är att varan ska vara oanvänd och returneras väl förpackad. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, se Konsumentverket.se. Observera att du själv står för returfrakten.

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet ska du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretgets hantering, ska du kontakta dem och göra en skadenamälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtat ut din försändelse innan den går i retur till oss (paket ca 1 månad, brev ca 14 dagar) så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.


Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enligt med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Övrigt
Vi reserverar oss mot felskrivningar och felaktiga priser. Vi reserverar oss även för att en produkt kan ta slut i lager. Vi kan tyvärr inte garantera att bilderna återger varans utseende.Detta beror på att produkterna är handtillverkade vilket gör att alla produkterna är unika. Dels med anledning av att små detaljer inte syns och dels för att olika bildskärmar har olika inställningar vad gäller färger, ljusstyrka etc.